Influencerträff på Liljeholmen

Oskarshamn Artikeln publicerades
14 influencers samlades på Liljeholmen för att bland annat binda kransar.
Foto: Ellinor Eke-Göransson
14 influencers samlades på Liljeholmen för att bland annat binda kransar.

Att nätverka och inspireras av varandra var målet när 14 stycken influencers samlades under lördagen för en gemensam lunch och såklart - att ge varandra instagramtips. Tillsammans har de ungefär en kvarts miljon följare.

Man kan beskriva en influencer som någon som påverkar någon annans köpbeslut. Det kan handla om något man gör på kompisnivå - men är man influencer handlar det såklart också om att ha många följare på instagram.

– Det skapar ett mervärde, alla drar nytta av varandra och gynnas av synligheten när de delar med sig av eventet på sociala medier, berättar Jenni Laapotti som är konsult kring digitala kanaler på Liljeholmen.

Jenni Laapotti är konsult för digitala kanaler.
Foto: Ellinor Eke-Göransson
Jenni Laapotti är konsult för digitala kanaler.

Några av de influencers som kommit dit från bland annat Stockholm och Norrköping tjänar hela sitt levebröd genom sina sociala kanaler.

Samarbetet har man alltså tillsammans med Liljeholmen som också gynnas av uppmärksamheten på sociala medier.

– De pysslar, gör kransar och olika ljusarrangemang, säger Helén Larsson, butiksansvarig på Liljeholmen.

Ulrika Andåker är influencer med ca 14 000 följare. Hennes stora intresse är att duka, vilket gör att ett samarbete med Liljeholmen passar bra. Hon lägger alltså ut fina bilder där ljusen är med och på så sätt sprider hon Liljeholmens varumärke.

– Jag dukar och använder olika ljus till olika tillfällen, det är superkul! Det är extra roligt att samarbeta med ett svenskt företag, säger Ulrika Andåker.